Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



 
2.04 MB
2014-05-08 11:45:25
 Zalai Hírlap 2014 05 08 106sz 04old - Olvasásra nevel a könyvtár.jpg
 

image/jpeg
Nyilvános Nyilvános
1381
3644
Zalai Hírlap 2014. május 8. 106. szám 4. oldal - Olvasásra nevel a könyvtár

Olvasásra nevel a könyvtár
KÍNÁLAT A gyerekek megismerkednek Azoloval és kicsit gólyalábaznak is
Nagykanizsa (hba) - A Kiskanizsai Általános Iskola 7 osztályának 109 tanulója vett részt a minap a könyvtár Olvasni jó!-programján. Olvasásnépszerűsítő terveibe a bibliotéka szeretné bevonni a többi iskolát is.
Czupi Gyula, a Halis István Városi Könyvtár igazgatója elmondta: örömmel fogadták, hogy az oktatási intézmény a komplett felső tagozatot elküldte rendezvényükre, s reméli, ebben a többi általános iskola is követi majd őket. Hiszen csak olvasó gyerekekből lesznek könyvszerető felnőttek.
- Pályázati források állnak rendelkezésre ahhoz, hogy a diákok iskolán kívüli foglalkozásokon is részt vehessenek - bocsátotta előre. - Mi is pályáztunk, és projektcélként azt fogalmaztuk meg, hogy a Kálvin téri központi épületünktől (mely az olvasóknak a legigényesebb könyvtári szolgáltatásokat tudja nyújtani) távol elhelyezkedő városrészi iskolák, sőt, a zalakomári iskola tanulóit is behozzuk ide, hogy megismerhessék az itteni lehetőségeket is. Nagyon fontos, hogy ez egyben olyan bemutatkozás is, ami lehetővé teszi a későbbi kapcsolattartást. A távlati cél az, hogy a gyerekeket később is a könyvtár, illetve az olvasás közelében lássuk.
Czupi Gyula szólt az Azolo (az olvasás órája) konkrét tartalmáról is.
- A gyerekeket itt tartózkodásuk ideje alatt az Azolo internetes felületének használatába vezetjük be, kapnak hozzáférést, és bekerülnek a saját osztályuk tagjaiból létrehozott csoportba, ahol egy könyvtáros foglalkozik velük - magyarázta. - Az oldal révén nagy számú könyv tartalmával ismerkedhetnek meg, melyekből kvízkérdéssorok készültek. Ezekre kell lehetőség szerint minél több helyes választ adni az oldalon. Mi mindezt elmondjuk, bemutatjuk nekik, de nyilván, azt is el kell érnünk, hogy ők maguk, önállóan is használják a rendszert.
Az igazgató hozzátette, az iskolások látogatása során együtt olvasnak a diákok, a kísérő pedagógusok és a csoporthoz kijelölt könyvtáros. Az olvasmány Kerecsényi Edit muzeológus két régi
gyűjtésű meséje, majd kipróbálják a hozzájuk kapcsolódó kvízkérdéssort. Ha valaki elsőre elégedetlen a teljesítményével, akkor sincs baj, két lehetősége van javítani. Közben lehet még beszélgetni a művekben szereplő régies szavakról, a jelentésükről, a könyvtárhasználatról, de megnézhetik a gyerekek a Kölcsey utcai bejárat fölé kihelyezett napórát is, az Azolo jelképét. Oldásként pedig egy jót gólyalábaznak. Zárásként kézbe vehetik, megnézhetik és akár ki is kölcsönözhetik azokat a könyveket (ezek száma körülbelül 8-900 darabra rúg), amelyek kérdésekkel feldolgozva már ott vannak az Azolo-n. A programot városismereti séta és ebéd zárja. A sétán a városban való tájékozódást gyakorolják, illetve a nevezetes épületeket tanulmányozzák.
- A gyerekek sokat ülnek a számítógép előtt, ezért jó ötletnek tartom, hogy a könyvtár a változó világ közepette azon keresztül próbálja becsempészni életükbe az olvasást, amit szeretnek - hallottuk Kele Lászlónétól a Kiskanizsai Általános Iskola felsős igazgatóhelyettesétől. - Az a jó a dologban, hogy azt a feladatsort, amit a gyerekek itt, a bibliotékában elvégeznek egy mese kapcsán, otthon is bármikor megcsinálhatják egy másik művel, vagy könyvvel.

A kiskanizsai általános iskola 5. osztályosainak egy csoportja. Dara Balázs, Horváth Dominik, Kiss Gergő és Kálcsics Marcell a gyermekkönyvtári részlegen Szörényi Szabina könyvtárossal