Szarka Tamás zenéje és irodalmi értékű szövegvilága. Ezt egészíti ki Szarka Gyula népzenei alapú szerzői zenéje. A Ghymes zene hat az értelemre, az érzelmekre és az érzékekre. A zenekar vallja, hogy az abban a pillanatban megszólaló élő muzsika energiája, varázsa a feltétele és záloga sikereinek.
Szarka Tamás mondja az ÁLOMBÁLOM című albumról:
Ilyen messzire eddig még soha nem távolodtunk el földrajzilag és zeneileg a Kárpát-medencétől és a Balkántól, de még az olykor általunk megjelenített mediterrán környezettől és az általam igen kedvelt közel-keleti vonaltól sem. Az említett dalok története idén nyáron Szegeden kezdődött, ahol közreműködtünk a Benyovszki Móric élete című táncjátékban, ennek zenéjéből is keresztmetszetet nyújtunk a lemezünkön. A zeneszerző fürdött a lehetőségben, hogy afrikai, madagaszkári muzsikát is beleírhatott – hiszen Benyovszki itt élt jó ideig, itt is halt meg –, ami valóban kihallható az említett dalokból. Beszereztem néhány csodálatos, helybeli zenét, amelyeken gyermekek hallhatók. Jellegzetességük, hogy miután a szólista elénekelte saját szólamát, azt a tömeg vagy kórus is megismétli. A Tükör című dalunk ortodox templomi muzsikából alakult, míg a Mámorjáró a Benyovszki által is megismert sámánokról szól, akikkel akkor találkozott, amikor a cár szibériai fogságba vitette. Zeneileg tehát ilyen háttértörténeti okok miatt mozog tág határok között ez a lemez.
Szarka Tamás mondja az ÁLOMBÁLOM című albumról:
Ilyen messzire eddig még soha nem távolodtunk el földrajzilag és zeneileg a Kárpát-medencétől és a Balkántól, de még az olykor általunk megjelenített mediterrán környezettől és az általam igen kedvelt közel-keleti vonaltól sem. Az említett dalok története idén nyáron Szegeden kezdődött, ahol közreműködtünk a Benyovszki Móric élete című táncjátékban, ennek zenéjéből is keresztmetszetet nyújtunk a lemezünkön. A zeneszerző fürdött a lehetőségben, hogy afrikai, madagaszkári muzsikát is beleírhatott – hiszen Benyovszki itt élt jó ideig, itt is halt meg –, ami valóban kihallható az említett dalokból. Beszereztem néhány csodálatos, helybeli zenét, amelyeken gyermekek hallhatók. Jellegzetességük, hogy miután a szólista elénekelte saját szólamát, azt a tömeg vagy kórus is megismétli. A Tükör című dalunk ortodox templomi muzsikából alakult, míg a Mámorjáró a Benyovszki által is megismert sámánokról szól, akikkel akkor találkozott, amikor a cár szibériai fogságba vitette. Zeneileg tehát ilyen háttértörténeti okok miatt mozog tág határok között ez a lemez.